Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Bučovice - obytná lokalita Za zámkem
Jetelina, Martin ; Vojtová, Lea (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Spojené uměleckoprůmyslové závody Bučovice byly ve své době významným nábytkářským podnikem v Československu. Na konci 20. století byla výroba v Bučovicích ukončena a opuštěný areál se stal největší plochou brownfield ve městě. Počátkem roku 2018 koupilo město pozemky a zahájilo demolici stávajících výrobních budov. Po uvolnění areálu vznikne nová obytná lokalita, která svou bezprostřední návazností na historické centrum města a zámecký areál nabídne významný potenciál v rozvoji města Bučovice.
Urbanistický vývoj města Hradce Králové od počátku 20. století po současnost
Pavlásková, Klára ; Kustein, Antonín (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Urbanistický vývoj města Hradce Králové ve 20. a 21.století se zabývá urbanistickým rozvojem města a jeho vzhledem. Je zde chronologicky představen postupný vývoj města v historických souvislostech a stručně zmiňuje nejdůležitější památky města. Práce popisuje současný stav území z hlediska jeho funkčního rozdělení. Shrnuje základní poznatky o městském urbanismu z dostupné literatury a aplikuje je na město Hradec Králové. Pomocí analýzy územně plánovacích dokumentů definuje problematické oblasti rozvoje města.
Kompaktní městská struktura v rámci ČR
Gellnerová, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout novou městskou strukturu s napojením na historické centrum a doplnění stávající historické zástavby. Řešené území se nachází v historickém centru, které je zároveň městskou památkovou zónou. Nachází se zde velké množství památkově chráněných objektů, které jsou zároveň i dominantami. Velká část staveb byla vybombardována na konci 2. světové války. Návrh se snaží respektovat stávající zástavbu a zároveň ji doplnit tak, aby byla podobná struktuře města před vybombardováním. Dále vytvoření hranic pro rozdělení veřejného a soukromého prostoru, vytvoření veřejného prostoru pro lidi, nikoliv automobily, zpřístupnit a zatraktivnit nábřeží řeky Rokytná společně s přestavbou téměř nevyužívaného průmyslového areálu. Součástí návrhu je i návrat městské radnice na hlavní náměstí. Nově navrhované objekty jsou převážně bytového charakteru.
Kompaktní městská struktura v rámci ČR
Gellnerová, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout novou městskou strukturu s napojením na historické centrum a doplnění stávající historické zástavby. Řešené území se nachází v historickém centru, které je zároveň městskou památkovou zónou. Nachází se zde velké množství památkově chráněných objektů, které jsou zároveň i dominantami. Velká část staveb byla vybombardována na konci 2. světové války. Návrh se snaží respektovat stávající zástavbu a zároveň ji doplnit tak, aby byla podobná struktuře města před vybombardováním. Dále vytvoření hranic pro rozdělení veřejného a soukromého prostoru, vytvoření veřejného prostoru pro lidi, nikoliv automobily, zpřístupnit a zatraktivnit nábřeží řeky Rokytná společně s přestavbou téměř nevyužívaného průmyslového areálu. Součástí návrhu je i návrat městské radnice na hlavní náměstí. Nově navrhované objekty jsou převážně bytového charakteru.
(Ne) Přítel města? Obchodní domy 60. - 80. let v malých městech jižních Čech.
NOVOSÁDOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá fenoménem obchodních domů postavených v 60. - 80. letech v menších městech na území jižních Čech. Jedná se o budovy v socialistickém duchu, které většinou významně zasáhly do podoby měst. Hlavním cílem je nejenom zmapovat urbanistické proměny historických center vybraných měst a zrekonstruovat okolnosti průběhu výstavby vybraných obchodních domů, ale i popsat jejich uměleckohistorickou stránku. Jedná se o obchodní domy v Písku, Blatné, Protivíně, Vodňanech, Strakonicích, Vimperku a Prachaticích postavených mimo společnost Prior. Hlavním investorem zde byla společnost Pramen nebo družstvo Jednota. Výzkum pracuje převážně s primárními prameny zachovanými ve složkách příslušných městských úřadů, státních okresních archivů a s dobovým tiskem. Tyto zdroje často dosud nebyly publikovány. Sekundární literatura je použita zejména pro následnou komparaci. Uvedené zdroje pomáhají objasnit a zhodnotit, jakým způsobem vybrané stavby změnily podobu měst. Práce popisuje u jednotlivých zkoumaných budov řešení dispozic z hlediska jejich funkce a nastiňuje škálu jejich fasád, tzv. "poutačů ve městě", které zajišťovaly hlavní komunikaci s okolím. Dále se práce pokouší vyhledat variace a kombinace materiálů, které byly použity pro jejich výstavbu. Zabývá se rovněž podobou a mírou dochování umělecké výzdoby doplňující samotnou architekturu. Text zároveň poskytuje nejen vzájemné porovnání staveb v malých městech v rámci kraje ve zmíněných zkoumaných oblastech, ale současně komparaci s významnými obchodními domy společnosti Prior v krajských městech na území bývalého Československa. Na závěr se dotýká otázky budoucnosti zkoumaných staveb a jejich případné památkové ochrany.
Bučovice - obytná lokalita Za zámkem
Jetelina, Martin ; Vojtová, Lea (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Spojené uměleckoprůmyslové závody Bučovice byly ve své době významným nábytkářským podnikem v Československu. Na konci 20. století byla výroba v Bučovicích ukončena a opuštěný areál se stal největší plochou brownfield ve městě. Počátkem roku 2018 koupilo město pozemky a zahájilo demolici stávajících výrobních budov. Po uvolnění areálu vznikne nová obytná lokalita, která svou bezprostřední návazností na historické centrum města a zámecký areál nabídne významný potenciál v rozvoji města Bučovice.
Urbanistický vývoj města Hradce Králové od počátku 20. století po současnost
Pavlásková, Klára ; Kustein, Antonín (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Urbanistický vývoj města Hradce Králové ve 20. a 21.století se zabývá urbanistickým rozvojem města a jeho vzhledem. Je zde chronologicky představen postupný vývoj města v historických souvislostech a stručně zmiňuje nejdůležitější památky města. Práce popisuje současný stav území z hlediska jeho funkčního rozdělení. Shrnuje základní poznatky o městském urbanismu z dostupné literatury a aplikuje je na město Hradec Králové. Pomocí analýzy územně plánovacích dokumentů definuje problematické oblasti rozvoje města.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Veřejný prostor současného města - nové formy, aktuální problémy
Kratochvíl, Petr
Studie se zabývá veřejným prostorem jako fyzickým i sociálním fenoménem. V metodologické části definuje jeho sociální význam. Jsou zmíněny různé faktory, jež dnes veřejný prostor ohrožují. Zároveň jsme však svědky renesance veřejného prostoru, který je prostředkem obnovy celých oblastí měst. Jsou analyzovány jak příklady rekonstrukce historických prostorů, tak nové typy veřejných prostorů v českých i zahraničních městech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.